Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yeni İcra Dairesi Modeli
#1
YENİ İCRA DAİRESİ MODELİ
Yeni icra dairesi modelinde; birden fazla icra dairesi tek bir icra dairesi çatısı altında toplanarak, hizmetlerin uzmanlaşmış alt birimler eliyle yürütülmesi amaçlanmaktadır. Yeni icra dairesi 6 alt bürodan meydana gelmektedir.

icra.jpg

DANIŞMA VE KALİTE YÖNETİM BÜROSU
İcra dairesine gelenlerin, dairenin işleyişi ve icra takibine dair genel bilgileri alacakları büro olmasının yanında icra dairesi kalite yönetim sisteminin takip edileceği büro Danışma ve Kalite Yönetim Bürosudur.

ESAS VE AİLE BÜROSU
Takip talebinin alınmasından takibin kesinleşmesine kadar geçen sürede yapılması gereken tüm iş ve işlemler ile çocuk teslimi gibi aile hukukundan kaynaklanan görevlerin yapılacağı büro Esas ve Aile bürosudur.

HACİZ BÜROSU
Takibin kesinleşmesinden satış talebine kadar geçen sürede yapılması gereken tüm iş ve işlemler ile başka yer icra dairelerinden gelen haciz ile ilgili talimatların yerine getirileceği büro haciz bürosudur.

SATIŞ BÜROSU
Satış talebinin yapılmasından paraların paylaştırılması aşamasının sonuna kadar yapılacak tüm iş ve işlemlerin gerçekleştirileceği büro satış bürosudur.

MALİ İŞLEMLER BÜROSU
İcra Dairesinde yapılması gereken tüm tahsilatların (harç, cezaevi yapı harçları ve tüm vergiler dâhil)  ve ödeme işlemlerinin banka aracılığıyla yerine getirilmesini sağlayan büro mali işlemler bürosudur.

DOSYA VE ARŞİV BÜROSU
Diğer bürolar tarafından kabul edilip taranarak UYAP’a kaydedilen evrakın dosyaya takılması, dosyanın fiziki olarak muhafazası işlemleri ile arşiv hizmetlerinin yerine getirileceği büro dosya ve arşiv bürosudur.

YENİ İCRA MODELİNİN SAĞLADIĞI KAZANIMLAR
  • İcra müdürlüklerinde yapısal, teknolojik, amaçsal ve insan kaynakları yönünden değişim ve iyileşme sağlamıştır.
  • Her mahalde birden fazla icra dairesi yerine tek daire ve alt büro uygulaması ile uzlaşma, uygulama birliği, karar ve işlemlerde eşgüdüm sağlanarak hukuki hatalar asgari düzeye indirilmiştir.
  • Açık ofis, banko uygulaması ile şeffaf ve denetlenebilir çalışma ortamı oluşturularak kurum düzeni ve dosya  güvenliği temin edilmiştir.
  • Daire içerisinde kamera sistemi ile izlenebilen müzayede salonu oluşturularak satışlar yönünden şeffaflık ve güven ortamı oluşturulmuştur.
  • İşlemlerin UYAP sistemi üzerinden elektronik imza ile yapılması sonucu kayıt dışılık önlenmiş, dosya tarafları için kolaylık ve zaman tasarrufu sağlanmıştır.
  • Kurumsal değişim sürecinin algılanması, desteklenmesi ve benimsenmesi için mahallinde Cumhuriyet başsavcısı, baro temsilcisi, icra hakimi ve icra müdüründen oluşan kalite takımları oluşturularak, iletişim ve müzakere yoluyla sorunların birinci elden etkin şekilde çözülmesi sağlanmıştır.

YENİ İCRA DAİRESİ MODELİNİN UYGULANDIĞI MAHALLER
(Uygulama fotoğraflarına mahal isimlerine tıklayarak erişilebilir)

  1. Gaziantep
  2. Hatay
  3. Menemen
  4. Afyonkarahisar
  5. Ankara Batı
  6. Trabzon
  7. Aydın
  8. Malatya
  9. Yalova
  10. Rize
  11. Düzce
  12. İskenderun
  13. Samsun
  14. Edirne
  15. Adıyaman
  16. Erzincan
  17. Ordu
  18. Fethiye
  19. Gebze
  20. Kahramanmaraş
  21. Kastamonu
  22. Çankırı
  23. Kuşadası
  24. İnegöl
  25. Söke
  26. Edremit
  27. Çerkezköy
  28. Burdur
  29. Kocaeli
  30. Turhal
  31. Amasya
  32. Giresun
  33. Kırşehir
  34. Batman
  35. Diyarbakır
  36. Bilecik
  37. Çorlu
  38. Tarsus
  39. Çorum
NOT: Mahallerin sıralaması faaliyete başlama tarihlerine göre yapılmıştır.
above us only sky...
Ara
Cevapla


Hızlı Menü: